27 september 2017

Hej

Jag lovar inget, det kanske bara blir detta inlägget i år eller så kommer det fler. När jag skrev förra inlägget var Ines 7 månader. Nu är hon 23 månader. Oops vad 16 månader gick fort. Nu har vi en 7-åring och en 2-åring som springer runt hemma. Ines har växt upp till en härlig liten krabat med mycket vilja och lätt till skratt. Jag har haft en fantastisk föräldraledighet som verkligen har kunnat dedikerats till barnen eftersom vi inte har gjort några renoveringar eller andra projekt som tagit tid. Julia som börjat skolan har kunnat ta hem kompisar varje dag vilket har gett mig massor av tid med Ines. Vi har byggt en fin relation för framtiden och det värmer pappahjärtat.

I somras gjorde vi en långresa till Lombok. Det började med att vi skulle fira vår tioåriga bröllopsdag i Venedig, bara Lina och jag. Men en kväll när min kusin och hennes man var på besök så sa han att nu när vi firade tio år så borde vi väl göra ngt i stil med vår bröllopsresa (vi var på Cooköarna då). Lina kunde inte släppa den tanken utan låg och tänkte på det halva natten. Planen blev att vi skulle åka till Bali men Lina fick veta av en jobbarkompis att Lombok som ligger bredvid är som Bali men inte alls lika exploaterat. 2 dagar gick det från kusinträff till bokade biljetter. Det var en helt fantastisk resa på 3 veckor. Hoppas jag skriver snart igen, då ska jag berätta mer om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar