10 december 2011

Strapatser

Idag tänkte vi att vi skulle ta en liten promenad i blåsten. Vi byltade på Julia alla hennes ytterkläder och placerade henne liggande i vagnen för att hon skulle somna, det gjorde hon inte! Vad som däremot hände var att vagnens regnskydd plötsligt blåste iväg och hamnade i havet. "Skit också" tänkte jag, "Jippie (jag får köpa ett nytt)" tänkte Lina. Nu var det bara det att det blåste iväg mot en översvämmad brygga och då kan man ju hämta det tänkte jag. Mina Goretexskor klarar inte 10 cm vatten i 18 m/s så jag fick lösa det på annat sätt.
Jag kan berätta att det inte är särskilt varmt i vattnet så här års. Skoj att vi hade kameran med oss! Regnskyddet hade nu fastnat i akterbojen till en båt så jag behövde ta mig upp i den. Eftersom det vara extremt högt vatten så gick det inte att dra in båten så långt som man skulle vilja, då är det ju bra att man är lång som en älg.
Väl bak i båten kunde jag fiska upp regnskyddet. "Skit också" tänkte Lina.
Jaha, då var det bara att ta sig tillbaka till land. Min jacka är rätt stor och som jag skrev innan så blåste det rätt så mycket, så när jag med vinden i ryggen skulle hoppa från en ranglig båt tillbaka till en översvämmad brygga så var jag faktiskt lite osäker på om jag skulle landa på den eller bortom bryggan och ner i vattnet. Det hela gick faktiskt bra efter som jag är en van hoppjerka och nu är jag hemma i huset och alla tio tårna har tinat igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar