07 februari 2012

Försovit sig?

Julia vaknade "Mitt i natten", ställde sig upp och pekade på bokhyllan. Hon såg inte det minsta trött ut så jag kapitulerade direkt och vi smög ut till hennes rum för att inte väcka Lina. Väl där läste viskade vi "Totte bakar" och allt var frid och fröjd tills boken tog slut. Jag antog att hon var hungrig så vi gick ner och gjorde en flaska välling. När hon ätit upp den och jag försökte sjunga henne till sömns i famnen såg jag att klockan var 06:34, inte mitt i natten alltså... Nästa tanke var förstås att om klockan är så mycket måste ju Lina försovit sig. Vi gick upp för att väcka henne men det var tomt i sovrummet, vi hade väl väckt henne så hon var nog på toaletten? Nej ingen Lina där heller, hon hade inte försovit sig, hon var redan på väg till jobbet sedan länge. Vi hade smugit i onödan men tanken var ju fin i alla fall. God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar