16 oktober 2012

I väntan på fönster

I fredags skulle våra nya fönster kommit. Det gjorde de inte och lär inte göra förrän kanske torsdag eller fredag vilket innebär att vi inte blir klara denna veckan heller. Målet har ju så klart varit att hinna klart tills Julias födelsedag men det kommer vi inte hinna, inte enbart på grund av fönstren utan delvis också på att vi inte satt lister eller lagt golv än. Detta ska jag börja med idag hade jag tänkt. Lister köptes på ABI-trä igår och golvet hämtade jag på XL-bygg. När jag kom glad i hågen till XL halv 6 så sa de att det fanns ingen som kunde hjälpa mig att hitta golvet då så jag gick och hittade det själv, 2.5 meter upp i luften på en ställning. När jag skulle plocka ner det första paketet av 9 så ramlade det andra paketet efter, vad gör då jag? Jo jag försöker fånga det. Inte så smart med tanke på vilken kraft ett paket brädor som faller från 2.5 meters höjd kommer med. Hade ju dessutom händerna fulla av ett annat paket brädor. Det kunde slutat olyckligt men det gjorde det inte så nu låtsas vi inte mer om det, okej?
Okej!

Det gamla golvet är riktigt ojämnt så jag måste rikta upp det på något vis. Någon som har ett förslag på hur man gör det? Jag får väl kolla runt på olika byggbeskrivningar.

Wish me luck.
Förra gången jag lade golv slutade det på akuten med ett rejält jack i hakan.

1 kommentar: