14 april 2011

Den där Mona

Jag lade ut en fråga på facebook imorse om inte nån skulle komma och njuta av hälsösolen med mig. Tydligen har folk viktigare saker för sig. Jobb och sånt. Så nu sitter jag här i mina nyskurade utemöbler och dricker kaffe. Ville bara visa vad ni gick miste om.



Jo, kupan är mot bina.

Hur som helst, Julia bestämde sig för att sova sig lite under körsbärsträdet förut, så att hennes mamma kunde skura sig lite utemöbler och sedan till och med få dricka sig lite kaffe, vilket inte direkt hör till vanligheterna . När jag skurade som bäst funderade jag på när alla verb plötsligt blev reflexiva. Tyvärr vet jag ju svaret. Det var när jag började läsa Monas blogg.

Det här känns lite svårt för mig. Jag är ju en före detta språkpolis. Men eftersom jag inte kan tänka mig att avstå de asgarv som denna underbara kvinna bjuder på, och eftersom jag dessutom anser mig vara rehabiliterad nu, så väljer jag att se det som att Mona har berikat mitt språk.

Så tack Mona för att du öppnat mina ögon (och min mun) för detta, för mig, helt nya användningsområde av våra verb.

Har någon missat Mona så hittar ni henne här:

Monasuniversum.blogspot.com

Nej om man skulle ta och sova sig lite i solen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar