09 januari 2012

Älskade oväder

Idag vaknade jag till ett kaos. Jag har efter att jag gick på pappaledighet utvecklat en liten allergi mot stökiga rum och det underlättar inte att jag är gift med "Orkanen Katrina" och har dottern "Stormen Gudrun". Jag ska illustrera med lite bilder hur det såg ut och hur det ser ut efter att jag gjort en första röj.

Vardagsrum uppe:
 Badrum uppe:
 Julias lekrum:
 Vårt sovrum:
 Hallen:
 Köket:
 Vardagsrum nere:
 Tvättstugan:

Lägg märke till att det är morgon på förebilderna och mörkt ute på efterbilderna, detta som en följd av att jag har lekt och busat med "Stormen Gudrun" hela dagen och man kan väl säga att det är inte optimalt att städa samtidigt. "Gudrun" fäller liksom fler furor än man hinner plocka undan, i alla fall om man ska hålla henne på gott humör hela dagen och det vill man ju. Nu skulle jag vilja ha ett glas rött, några praliner och en bra film. Imorgon plockar vi fram dammsugaren och ett par lådor att lägga ner saker i som inte behöver stå framme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar