12 januari 2012

CDG

Jo, jag hade ju rätt bråttom på CDG häromdan. Och CDG är en stor flygplats. Och jag hade tung väska och dunjacka. Och nästa plan gick så klart från en annan terminal så jag fick åka buss emellan.

Hur som helst, jag hann, men det gjorde inte min väska. Och efter min språngmarch så hade jag inte haft något emot en deodorant och ett ombyte på hotellet innan kvällens middag hos den av mitt franska resesällskap som bor här nere.

Istället för min väska fick jag dock en liten necessär innehållande världens minsta deo. Som ett sånt där litet läppglans med roll-on. Bättre än inget i det läget kan jag säga.

Kvällen, och kvällens värd, förtjänar ett eget inlägg en annan gång. Väskan fanns i alla fall på plats på hotellet när jag återvände några flaskor vin senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar