17 juni 2011

Semestertider

Regnet öser ner ute men vad gör väl det, om en vecka är det midsommar och då startar semestern. Åtta härliga veckor ska jag vara "ledig" och jag tror att det var sommaren efter 9an som jag senast var ledig så länge senast. Vi ska ge oss på att byta en del fasad på huset, hmm sa jag att det var en vecka kvar... Måste kolla upp hur vi vill att den ska se ut samt om brädgården är öppen eller om de med vill ha semester i sommar. I övrigt har jag planerar riktigt många dagar på de små badöarna runt Hälsö, båten åker nog i i helgen om det inte regnar. Man måste tydligen bottenmåla dem varje år, skitjobbigt ju. Det tar säkert en timma. Ska bli kul att visa Julia havet, hon har fått en flytväst av sina morföräldrar. Jag hoppas att hon inte blir rädd för båtmotorns brummande men vi har rosa fina Peltorkåpor i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar