26 juli 2011

Båtköpet

Vi har talat ett tag om att köpa en ny båt för den vi har är så liten och nu när vi har barn och allt. Medan vi satt och spelade kort härom kvällen slog jag en sökning på blocket och där var hon, vår nya båt. Lina ringde säljaren och vi åkte upp dagen därpå och köpte båten. Motor testkördes i tunna och monterades på, allt var frid och fröjd. Vi fick hjälp att sjösätta och jag skulle påbörja den långa färden ner till Hälsö.
Jag kom hit:



En lånad båtplats i Lysekils hamn. När jag gasade drev inte motorn. Jag trodde att det var drivpinnen som var av men det visade sig till slut att så inte var fallet. Nu får jag inte i växeln frammåt alls så nu vet jag inte riktigt hur vi ska lösa detta. Antingen har jag tur och den går i till slut eller så får jag köra ner båten på kärra. *SUCK*
Men jag är ju en glad skit och tänker att det kan bara bli bättre.




2 kommentarer:

  1. om du vill ha hjälp, anmäler jag mig.
    /teo

    SvaraRadera
  2. Den står på verkstaden nu. han kunde kolla på den tidigast i nästa vecka sa han. jag ska la ha i den till hummerfisket iallafall... :(

    SvaraRadera