04 juli 2011

När skoturen vänder


Många människor tycks älska att shoppa skor. Inte jag. Det är nog den värsta shoppingkagegorin för min del. Vad som helst utom det.

Tyvärr är det ju så att även jag har behov av skor. Helst av allt skulle min kropp vilja gå i specialutprovade löparskor med formgjutna inlägg hela dagarna - även inomhus. Men nu är det ju så att det är jag, inte min kropp, som bestämmer, och nån måtta får det ju vara.

Häromdagen var jag därför i hamburgsund och provade mig igenom varenda par skor de hade att erbjuda som såg ut att vara någotsånär bekväma. Efter en halvtimme av "för trång, för vid, för kort, glappar, klämmer, för hård, skaver, för platt, för hög, för hård, för mjuk" etc, ångrade expediten att hon erbjudit sin hjälp och gick bak på lagret och muttrade lite istället.

Alldeles på egen hand hittade jag då plötsligt dessa från softwalk:




Så jäkla sköna! Nu har de promenerat runt både klädesholmen och hälsö, och varit runt på loppisar, och de är fortfarande lika sköna. Inte ens skoskav!

På en av loppisarna idag hittade jag dessutom de här:




Inga promenadskor direkt kanske, men riktigt sköna. Att de dessutom såg (och luktade) näst intill oanvända ut, och låg i sin orginalkartong med prislappen kvar väckte köpbegäret lite till. Och ärligt talat, ett par skor i rätt storlek för 40 spänn är ju inte så mycket att tveka på. Det är ju typ flera hundra procents rea kan man säga. Och jag tänker lite som så att eftersom jag nu tjänat så mkt pengar på detta loppisfynd, så gör det inte så mycket att mina softwalks var lite dyrare än jag tänkt. Då blir det ju två par för priset av ett (plus 40 spänn då).

Det kanske inte är så dumt att shoppa skor ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar