12 juli 2011

What a day!

I trettioårspresent fick jag en spa-dag ihop med äldsta vännen A. I förrgår var det så dags för flera timmars njutning på Art Garden Spa på Arken.

Det är inte så himla ofta man kommer iväg på spa nu för tiden. Därför gäller det ju att se till att få ut så mycket som möjligt av det hela. Alltså såg jag till att Julia vägrade sova på natten och morgonen innan så att jag var ett fullständigt vrak när det väl var dags.

För att dessutom riktigt komma upp i varv och bli rejält stressad, så passade jag på att åka och veckohandla en timme innan jag skulle åka. När jag stod där på Ica och hade lastat upp alla grejer på bandet var det 25 minuter tills jag skulle åka hemifrån igen. Då skulle jag även hinna kasta i mig lunch på den tiden. Något stressad sliter jag därför upp plånboken ur handväskan, bara för att inse att jag varken har kontanter, kreditkort, visa eller körkort med mig. Jag har alltså varit så smart att jag tömt plånboken på allt av värde och lagt över i nån mindre liten käck väska som ligger kvar hemma. Great. Som tur är så bor vi i ett litet samhälle där folk väljer att lita på varandra även om man varken är igenkänd eller har legitimation med för att styrka sin identitet. Jag får alltså handla på kredit.

Ilfart hem och in med grejerna, ner med en burgare i svalget och iväg igen - MED korten och MED presentkorten till spat. In på Ica för att lösa skulden och vidare mot färjan. I paniken som rådde hann jag inte få med mig nåt annat än min bikini som fortfarande var blöt sedan morgondoppet. Handlingskraftig och innovativ som man är så hänger jag upp bikinin över I-phone hållaren och drar på högsta värmen på AC:n.

När jag väl kommer fram till Arken är jag alltså halvdöd av sömnbrist, uppskruvad till 200% av stress, och nu dessutom lätt yr i bollen av att ha kört bil med högsta sprutt på värmen mitt i sommaren.

När tjejen i receptionen berättade för oss om allt som väntade under dagen - ryggmassage för mig, varma och kalla bad, femtioelva olika sorters bastu, fotbad, kopparkar med varma stenar, ljusterapi, och det som just då lät mest lockande för min del - mörkerrum med tempererade vattensängar - så blev jag så lycklig och tacksam att jag var nära gråten.

Det bästa var att allt var precis lika underbart som det lät. Förutom oss var det bara fyra gäster till på spat när vi kom dit. Det kan ju ha påverkat intrycket lite, men jag måste ändå säga att det var faktiskt ett av de bättre spa jag varit på. Och då har jag ändå varit på en del.

När dagen var slut och vi började packa ihop var jag skrynklig som ett russin med fötter som börjat svälla av alla varma bad och bastus, och en tryckande värk började lägga sig över nacke och huvud. Att gå från 200 till 0 var tydligen inte en bra strategi ändå. Men åh vilken dag vi hade! Det var helt klart värt att det blev två Alvedon och sängen för mig när jag kom hem.

Tack A och M för en grym present!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar