26 september 2011

Hummerpremiär

Idag klockan 07:00 gick startskottet för årets hummerfiske. Efter som jag blev av med en tina förra året har jag bara en att fiska med i år (ska köpa 2 till). Med stora förväntningar kastade jag och grannen A loss med deras fina fiskebåt Havanna redan kvart över 6. Jag hade med mig kaffe och bullar och A hade med sig laxhuvuden, de senare till hummrarna. Efter en rekogniseringsrunda med ögonen klistrade vid ekolodet hade vi bestämt var vi skulle släppa i burarna. Någon minut över 7 åkte den första i plurret och jag kan lova att om vi får någon hummer kommer det finnas info om det någon gång runt 19 ikväll här och här. Alldeles nyss ringde A mig och berättade att han hade varit ute och spanat lite och en av hans tinor hade sjunkit, sjukt tråkigt! Undrar hur många tinor vi har kvar när säsongen är över?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar