16 september 2011

Idag hände det

Jag hade extremt bråttom till bussen. Jag rusade över trädgården och hann inte ens vinka hejdå till Lina och lilla Julia eftersom de inte hunnit till fönstret innan jag älgat bort över nejden. När jag springer i backen ner mot busshållplatsen hör jag att bussen svänger in på vår lilla vändplan, skönt tänker jag, det står någon där och ska gå på det är därför bussen svängt in. De kör nämligen bara förbi ute på vägen annars om man inte står på hållplatsen enligt pilen på bilden. Men ingen stod på hållplatsen (H), bussen hade svängt in ändå. Det har aldrig hänt förut vilket brukar medföra att man får gå hem igen och vänta 30 minuter. Lyckan var gjord och jag tänker att de kanske hörsammat mina önskemål om att de ska svänga in fast ingen står där. Det lär jag märka inom den närmsta veckan eftersom det händer allt som oftast att jag har ca 30 sekunder på mig från dörren ner till hållplatsen. Varför går du inte tidigare hemifrån tänker du? Varför skulle jag det säger jag. Om det fungerar som det ska så behöver jag inte vara ute i kylan mer än 30 sekunder. Nu till det andra fantastiska denna morgon: det var värme på bussen! Det blåste inte kalluft! Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar