03 november 2011

En dag med Julia

Vi startade tidigt idag som alla dagar med att gå upp och äta gröt med mjölk. Den halvstressade modern glömde både lunch och mackor hemma så jag fick hjälpa henne med att äta upp smörgåsarna. Sen lekte vi några timmar innan Julia stupade i säng.


Jag plockde och städade en stund innan jag unnade mig lite fika framför brasan.


Efter två timmar vaknade en pigg bäbis som fick bada innan jag byggde torn med klossar som hon rasade.


Efter Julias lunch gick vi ner till Hälsö Café och Interiör för att jag skulle få äta sopplunch. Idag bjöds det på fisksoppa med saffran som smakade utsökt. Ni som inte varit här borde snarast åka hit, passa på redan på tisdag-onsdag kväll för då är det adventskvällar och man kan äta Evas goda soppa utanför cafét.


Jag köpte den här fina lampan till hallen. Hoppas den får godkänt av Lina.


Sen tog vi en sväng till affären och shoppade lite frukostmat och bakgrejjer. Bland annat en pepparkaksdeg men den kommer jag hinna äta upp innan det blir några pepparkakor bakade.


En trött liten unge somnade på två röda när vi kom hem, tänk om alla dagar kunde flyta på såhär...
In my dreams...
Nä, var la jag nu den där pepparkaksdegen? Jag är ju riktigt sugen på deg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar