29 november 2011

Rekomendationen är att man byter båda

Häromdagen skulle jag snabbt och lätt byta höger halvljus på bilen. Jag öppnade motorhuven, tog ut lykthuset, öppnade det och tog ut lampan. När jag sedan skulle sätta i den nya lampan tappade jag den i motorn, ingen fara för jag nådde den med två fingrar men just som jag skulle fiska upp den putte jag istället ner den ännu längre. Jag trodde den skulle falla ner på marken men nähäj då för där hade någon skruvat upp en skyddsplåt under bilen som lampan hamnade i. Ner i källaren och hämtade ramperna, körde upp bilen på dem och kom åt att dunka ut lampan ur skyddsplåten. Därefter placerade jag den i lykthuset och satte tillbaka det i bilen. Då ser jag för min inre syn den här bilden som jag tagit några dagar tidigare när jag skulle köpa lampan:



Det var vänster lampa som var trasig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar