21 juli 2012

Haveri

Igår var lillasyster här. Julia hade gråtit hela morgonen men när faster kom så blev allt toppen och livet lekte igen. Dagen gick och när lillskruttan ville vila lite i soffan och läsa bok med mamma bestämde jag och lillasyster oss för en båttur. Vi tog först en sväng ner mot Öckerö där vi vände och så körde vi upp till Knippla och in i hamnen, jag visade den lilla skeppsboden och den fina hamnen. På väg tillbaka till Hälsö halvdog motorn och vi gick på låg gas för att den inte skulle dö. Vi klarade oss kanske 500 meter sen stannade den helt. Efter några återupplivningsförsök gav jag upp och vinkade till några båtar och ganska fört fick vi hjälp. Jag tänkte att det är väl lika bra att dra upp båtskrället på land så vi blev bogserade till upptagningsrampen. Jag hämtade bil och kärra, drog upp båten och parkerade den på vinterförvaringen, ringde verkstan som ska kolla på den i nästa vecka och sedan gick jag hem. Kvällen ägnades åt verklighetsflykt i form av datorspelande så jag slapp deppa så mycket över haveriet. Idag känns det bättre och jag tror nog att vi ska få några semesterveckor till med båten i havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar