05 juli 2012

Nästan som planerat




Bilden säger ju allt, det var en kanonkväll att åka ut och fiska på! Vi åt kvällsmat och packade med fika, gav Julia välling och gick ner till båten. Vi åkte ut till ett ställe där det såg ut att finnas myriader av GAISare (makrillar) och kastade ankar, linan räckte precis. Jag agnade och slängde i (eftersom jag glömt spöt hemma och således inte kunde testa mina dagsfärska fiskeredskap som är till spö å inte dörj) och hoppades på napp direkt. Grannen fick nämligen 44 st igår. Lina låg i båten och läste för Julia som aldrig ville somna, jag tror de läste Alfons och Pelle 10 ggr var. När hon (Lina) tröttnat bytte vi och jag gav mig på läggningen, 22:18 sov barnet, det är för sent för en 20månaders tjej. Äntligen var det dags för fika för två hungriga föräldrar. Det står 1-0 till GAIS nu men på hemvägen kom jag på hur jag kan göra med reglagen för att gasa fullt, har kört på 30% gas tills nu så kvällen förde något mycket gott med sig. Väl hemma tog jag bilen till Tappen och tankade upp reservdunkarna för imorgon bitti bär det av igen! Åhh kan det inte alltid vara sommar och semester?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar