10 juni 2011

Kroppsbesiktning

I förrgår var jag och besiktigade bilen, besiktningsmannen var mer än nöjd och gav positiva kommentarer om broms och utsläppsvärden. Det blev inte en enda anmärkning och jag kunde glad i hågen åka därifrån. Tur vi missade första besiktningstiden så vi hann köpa nya däck, de gillar tydligen inte slicks på bilprovningen.
Idag ska jag till Previa på hälsokontroll och jag misstänker att kroppen inte kommer klara sig lika exemplariskt som bilen. Jag kommer få en 2:a på konditionen tillexempel, sen får vi se vad de kollar mer. Höksynen borde gå igenom och andra värden ska nog vara skapliga men är man så gammal som jag så har man ju sina krämpor haha. Undrar om man kan åka på ombesiktning? Var köper man reservdelar i så fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar