14 juni 2011

När man glömmer

Ikväll har jag haft lite ledigt och varit och druckit gott vin och käkat god mat med en god vän. Jag har sett fram mot den här kvällen ett bra tag nu, så jag blev riktigt besviken när jag fick höra att min väninna var krasslig. Hon är dock inte den som ger efter för en liten dunderförkylning, så vi körde ändå. Det blev en riktigt trevlig kväll på Pasta e Contorni.





Tills jag fick det här meddelandet i telefonen från ngn som började tröttna på en utdragen läggning där hemma:



Ganska tydlig innebörd i det meddelandet. Och ungefär då gick det även upp för mig att det är tisdag idag. Det innebär alltså noll chans till sovmorgon imorgon eftersom David ska jobba. Sådär som folk gör på onsdagar. Jag hade glömt det nånstans efter huvudrätten.

Nåja, lika bra att ta in notan och börja promenera mot bussen.

Tack för ikväll vännen! Och den där helkvällen får vi ta och boka in snart. Tant ska bara köpa sig ett par dansvänliga skor först. :)

Så här fint har jag förresten längs hemvägen:



Location:Hjuviksvägen,Göteborg,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar