20 januari 2012

Åldern inne?

Hur gammal skulle du säga att den här herren är då?



Lite ansträngt leende jag vet men jag satt i bilen med en sur ettåring. Jag var nyss på systemet med Julia och köpte vitt vin till fredagsräkorna, inga tacos idag alltså. Vi småpratade lite kassörskan för hon var ute och packade upp flaskor medans jag valde vin. Jag valde ett jag aldrig druckit förut vilket jag poängterade och hon sa att det var ett gott vin med mycket smak. Vi gick till kassan och jag skulle betala, "Skulle jag kunna få se på ditt leg?". Här står jag nu, 32,5 år gammal med en ettåring på axeln och visar pliktskylldigt men med ett leende på läpparna att jag är ändre än 19. Vad ska man säga? Hur länge är det ok att bli glad att man ser ung ut? Kommer de ta leg på mig när jag är 40 med? 50?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar