09 oktober 2011

Afternoon Tea

Idag var jag och Julle själva hemma för hon är förkyld och vi tyckte inte att kalas var en bra idé. Lina svidade om till kalaskläder medan vi tog på oss ytterkläder för att få lite frisk luft i lekparken. Grannarna skulle komma och leka men Julia blev trött innan de hann komma så vi gick hemmåt. Vi kom överens om att träffas nere på Hälsö Café och Interiör lite senare istället, de serverar nämligen afternoon tea på söndagar mellan 14 och 17. Vi gick in och det trötta barnet somnade, jag städade lite och efter en timma hostade hon så hon vaknade. Jag bar över henne till vår säng och hon somnade om. Crap tänkte jag, jag skulle tagit med mig telefonen så jag har något att göra när jag ligger här. Det tog väl 30 minuter sen sov jag lika gott som hon. Efter ytterliggare en timma alltså när hon sovit 2.5 timmar!!! vaknade vi.



Det blev alltså ingen afternoon tea för oss idag. Eller, nu ljög jag lite för vi smet ner till cafét 10 i 5 och köpte med lite fika hem ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar