12 oktober 2011

Kan man övernatta här?

Idag var jag klar med morgonbestyren riktigt tidigt så jag gick och lade mig i sängen igen. Självklart fick jag rusa som en skållad älg ner till bussen då jag väntat ut tiden lite för länge. Jag såg bussen åka iväg 20 meter framför mig och inte stannade den hur mycket jag än skuttade och vinkade.

Nu återstod det bara att vänta 20 minuter i postrummet på nästa buss. Efter 18 minuter kommer jag på att jag glömt busskortet hemma, älgar hem, älgar ner till hållplatsen igen och hinner med nöd och näppe med bussen. *Puh*

Trött som man är så här okristligt tidigt så somnar jag på bussen. Inget ovanligt i det, det gör jag nästan varje dag men idag åkte jag ju 20 minuter senare så mitt vakna-du-är-snart-framme-alarm stängde jag av halvvägs och somnade om.

Jag vaknade här:



I en parkerad buss. Chauffören såg lite förvånad ut när jag skyndade ner för trappan från andra våningen på bussen.

1 kommentar:

  1. Hans-Peter Liljenberg13 oktober 2011 kl. 15:36

    Hahahahahahahahahahahahahaahohohahaha!
    Pappa!

    SvaraRadera