29 oktober 2011

Pappaledig

Smaka på det ordet. Jag tycker att det är det finaste ordet som finns! Det betyder att jag ska få vara hemma med vår gulliga unge, leka, visa henne världen, sova frukost och så mycket annat.


Måndag tom torsdag är redan uppbokade nästa vecka så vi ska nog inte gå och dra benen efter oss. Jag ska vara hemma i 10 månader! Det går inte greppa hur lång tid det egentligen är. Vad har hänt om 10 månader? Hur mycket som helst hinner hända på så lång tid. Vad har jag då för förväntningar? Jag tror att vi kommer ha en fantastisk tid tillsammans, mycket lek utomhus med promenader och utflykter. Vi kommer åka in till stan och träffa kompisar, just nu är det mest mammor jag känner som är lediga men snart blir det en bra mix av mammor och pappor samt alla goa barn. Föräldrar och svärföräldrar förstås men mest av allt kommer vi längta till helgen när vi har heldagar med hela familjen.
Jag har verkligen längtat efter den här tiden och nu är den äntligen här, så vad säger du Julia? Ska det bli skoj? Jag säger 'Hej världen, här kommer vi!'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar