26 oktober 2011

Julia och bilderna

Här om dagen fyllde Julia 1 år. Jag säger som alla föräldrar 'Tänk vad tiden går fort!'. Några dagar innan födelsedagen var det helg och då hade vi det stora kalaset. Släkten kom på besök och det regnade paket över det lilla barnet. Hon tackar alla för det fina sakerna och det verkar faktiskt som om hon tyckte mer om sakerna än pappret de var inslagna i. För att kunna ta många kort hade jag tömt kameran i min jobbdator. Kalaset var riktigt lyckad och alla var nöjda.

Nu i helgen när jag startade datorn så möttes jag av meddelandet 'No bootable device was found', datorn hittade alltså ingen hårddisk = kalabalik. Alla bilder på Julia från det senaste halvåret låg på den disken. Jag jobbar ju med det här så jag har tillgång till fantastiska återläsningsprogram men det här var en modern så kallad SSD-disk. Den är uppbyggd på ett helt annat sätt och när man får en diskkrasch på en sådan går det inte att läsa tillbaka informationen (Det går men det kostar ruskigt mkt pengar att skicka in den till de som kan). Jag var jätteledsen hela dagen men när jag kom hem körde jag återläsningsprogrammvaran på minneskortet i kameran och då fick vi tillbaka hela 518 bilder. Det är i stort sett alla från i somras och fram till nu. Av någon anledning fanns det däremot inte en enda bild från kalaset :( Så alla som var där och hade kamera får gärna skicka sina bilder till mig eller Lina.

Vi har iallafall den här från Linas telefon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar