29 mars 2011

Min dejt med Willy Wonka

Det värsta med den här kräksjukan är så klart att Julia inte mår bra. Det är fruktansvärt och gör ont ända in i själen. Men det näst värsta med det här att jag kommer missa morgondagens field trip till Göteborgs choklad- och karamellfabrik med jobbet. Först får man äta så mycket choklad man vill, och sedan får man baka tryfflar som man får ta med sig hem. Fattar ni eller - man får ÄTA SÅ MYCKET CHOKLAD MAN VILL! I över en månads tid har jag successivt vant Julias mage vid mjölkprotein. Allt med målet (förutom att Julia själv ska må bra så klart) att kunna ÄTA SÅ MYCKET CHOKLAD JAG VILL! Men det är bara att inse faktum. Det blir ingen tripp till chokladfabriken för mig imorgon. Jag får vara hemma och torka spyor istället. Jag känner mig som Madicken när hon inte får åka på skolutflykt för att hon har hjärnskakning. Sen visar det sig att fröken också hade hjärnskakning så de skjuter på utflykten och Madicken blir jätteglad. Undrar om chefen också har kräksjukan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar