16 mars 2011

Punktering

Idag kan man säga att jag varit effektiv. Pigg som en lärka skuttade jag ur sängen 05:30, duschade och klädde mig, pussade familjen hejdå och gick ut i vårsolen. Jag överdrev visst lite där men det fattade ni ju ändå. Anledningen till att klockan ringde okristligt tidigt just idag var att jag skulle ut och byta höger bakdäck som fått punktering. Hade tänkt lägga in en bild här men min telefonkamera levererar inte direkt toppenbilder i skumrasket innan klockan 6 så det får vara. I alla fall, muttrar avskruvade och det ska bara vara att lyfta av däcket men nähäpp, se du det ville inte däcket vara med om. Jag fick ta reservhjulet och slunga det med kraft ett par tre gånger mot det däck som satt på så lossade det lite grann. Snart så var reservhjulet monterat och jag kunde åka mot jobbet.

Såhär ser färjekön ut 06:15


Jag anlände kontoret klockan 7 och känner nu att det hade varit skönt om jag sovit en halvtimma till. Jag hade ju ändå hunnit i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar