24 mars 2011

Ont i hjärtat

Den här dagen har gått i kaskadspyornas tecken. Julia har stått för kaskaderna och jag för torkandet och tröstandet. Dagen har givit mig en djupare insikt i en av föräldraskapets baksidor - den hemska smärtan i bröstet när ens barn mår dåligt.

På barnmedicin tipsade de om att amma bara pyttelite i taget och ge lite vätskeersättning. När jag vägrar mitt utsvultna barn att äta sig mätt går tankarna till de som inte har möjlighet att mätta sina barn. Det måste vara fruktansvärt. Och tyvärr förmodligen mycket vanligare än vad vi vill tro.

Om man ska se något positivt i en sjukdag, så är det väl att man kan få lite mer gjort medan pyret sover sig frisk. Idag har det därför bakats surdegsbröd i gryta. Det blir en härligt knaprig skorpa när man bakar det i gryta och smakar nästan som stenugnsbakat. Och så blir det snyggt också!





Nu är det väl lika bra att gå och lägga sig så att man får nån sömn. Jag ser inte direkt fram emot den här natten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar