23 september 2011

Och så blir jag sådär arg igen

Idag var jag inne i en bokhandel en sväng. Jag behöver ju inte säga vilken, men det är ju inte så att det finns så jättemånga att välja på här ute. På bästa skyltningsplats i butiken står den här:




En jättemonter med produkter från Top Model. Enligt expediten är de mycket populära bland barnen. Här kommer några närbilder på produkterna hämtade från butikjasmin.se













Jag tror att jag låter bilderna tala för sig själva. Är det bara jag som ser problemet i att vi ger våra flickor dessa bilder att spegla sig i? Okej att det må vara detta barnen "vill ha", men är det barn som har tillverkat dem, köpt in dem till butikerna, ställt dem på bästa skyltningsplats, köpt med dem hem?

För några veckor sedan presenterades en undersökning som visar att var femte sjuårig flicka vill gå ner i vikt. Sug på den ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar