18 september 2011

Sociala söndagen i bilder







Jag i bilen på väg till stan. Tar en bild till Wordfeud så att folk fattar att det är jag och inte dissar mina invites. Kolla in - mascara och allt. Det är ju inte varje dag man lämnar ön.







Efter ett smärre bergsbestigarpass kommer vi upp till Skansen Kronan och avnjuter en icke prisvärd men mycket trevlig brunch med trevligt sällskap. Vi träffade till och med öbor och kände oss som hemma.







Julia tyckte bäst om våfflorna.







Efter brunchen åkte vi ut till våra vänner furufnattarna på Furuholmen - en liten ö i en sjö utanför Landvetter.




Fnattarna hade plockat svamp och var i full fart med rensningen när vi kom. Jag vet en som inte är så förtjust i att den här bilden publiceras, men jag tror inte att hon läser bloggen ändå, så det är lugnt.



Skogens guld! Renset slängdes bortanför bastustugan för framtida skördar. Givetvis fick vi med oss en påse Götta hem också.




Och så rensa lite till...




Schysst rensningsvy i alla fall.




Hejdå för den här gången! Nästa gång stannar vi och bastar i vedbastun med finnarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar