13 september 2011

Vad ska man säga...

Tänk dig in i följande scenario:
Din jobbdator krånglar som f-n, kraschar, du har ingen mail med mera. Du ringer då it-supporten på ditt företag och de säger 'Vi ska åka alla de långa milen till ditt kontor om fyra dagar'. De säger inte så men de tänker så. Hur gör du då när det gått fyra dagar och de kommer?

A. Du säger 'Åh vad bra att ni är här, jag har ju haft fyra dagar på mig att förbereda så jag kan jobba med sånt som inte kräver en dator så ni kan slå er ner och fixa den'

B. 'Hej på er. Eftersom ni sagt till i så god tid har jag ordnat så jag kan sitta vid en annan dator medans ni fixar min.

C. 'Tja, kan ni fixa datorn fort för jag behöver den verkligen'

D. 'Hej, kan ni vänta tills jag gått hem och fixa min dator då?'

Min användare valde alternativ D. Jag har alltså hyrt bil, åkt massa mil, inställt mig på förmiddagen på kontoret och så får jag åka hem igen för att koppla upp mig hemifrån på kvällstid och jobba då istället. Förvånansvärt många väljer alternativ C och D, det är för mig helt ologiskt. Hur hade du själv gjort? Ärligt nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar