01 augusti 2011

Bajs

Ett genomgående tema denna semester till Stockholm via landet (Gerlesborg). Jag har ju redan skrivit av mig lite här. En viss person som jag inte nämner vid namn men som representerar den halva tjotten på den här bloggen har på en vecka använt upp ett helt paket blöjor trots att damen nu lär sig sitta på potta.


Efter intagen middag på Drottningholm, ja alltså i restaurangen 200 meter från slottet, vi dinerade inte med kungafamiljen så skulle jag och damen jag nämnde ovan sitta i gräset en stund. Det gick inte serru för där hade Kanadagässen (eller Kahonker som vi kallar dem efter som de låter kahonk, kahonk när de pratar med varandra) gösslat varenda kvadratdecimeter.


Och nu på hemvägen efter ett nytt akutblöjbyte i väggrenen när jag skulle in på Citygross i Skara och köpa 98 nya blöjor och de två andra tjottarna skulle vänta utanför i en grässlänt, då hamnade de i latringropen för Skaras alla katter.


Nu längtar jag hem till huset, båten och 3 härliga pappaveckor som inte går i samma tecken som denna första.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar