25 augusti 2011

Bankjävel

Gick upp 05:20 idag för att hinna träna innan jobbet. Sen var vi i Vänersborg hela dagen och jobbade. Således var jag rätt hungrig när vi kom hem till stan igen. Går då in på Shell och köper korv och choklad för 37 spänn. Drar kortet, slår koden och då står det 'manuell kontroll'. Kassapersonalen ringer ngt nummer och står och väntar i luren A S L Ä N G E, och jag som ska med bussen för att hinna hem så att hustrun kan åka till gymmet. Efter 7 svåra år får han reda på att min bank har trubbel med något så inga betalningar går igenom. Amen jättebra ju. Han säger 'du får betala på något annat sätt'. Jag frågar om jag kan betala kontant imorgon bitti?
Kassa personalen (avsiktlig särskrivning): 'Nej idag!'

Så jag får lubba bort till en bankomat, lubba tebax, springa till bussen som jag missar och vänta på nästa buss.

Sista gången jag handlade på Shell Centralen!

Tror ni den automatiska kontoladdningen av busskortet funkade på bussen sen?

Nu e jag jävligt sur!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar