08 augusti 2011

Semester!!

Idag är min första semesterdag. För att bryta vardagen lite och inte ägna mig åt blöjor och hushållsgöromål, så såg jag till att få lite egen tid.

Efter en sväng till Ikea och babyproffsen (Julia har fått en tyghjälm!) så dumpade jag familjen för egna äventyr. Äventyren inleddes med moules frites på palace i gott sällskap av en väninna och ett glas vitt. Därefter följde några timmars lyckad shopping.

Det värsta jag vet är att shoppa bh och skor, men idag var det främst det som gällde tyvärr. Det förstnämnda för att det behövdes (fast köp uteblev) och det sistnämnda för att det var så sjukt billigt! Är det halva priset på reapriset så gör det inte så mycket att de kanske inte är jättepraktiska. Två par läckerbitar blev det minsann!

Nu är jag på vagnen hem till lunchdaten för att snacka lite skit, dricka lite mera vin och virka lite på en tröja till J. Jag köpte nämligen garn idag:



450 spänn för en babykofta kan väl inte direkt anses som ett fynd. Särskilt inte när man måste virka den själv. Det är ju inte utan att man undrar lite hur vissa klädkedjor kan vräka bort kläder för några tior...




Sist men inte minst gjorde jag en insats för att aldrig mer behöva plocka ur visakort ur min stora plånbok och därmed glömma dem hemma:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar