18 augusti 2011

Uppdämd frustration

Jag börjar tröttna rejält på två saker. Det ena är silverfiskarna i vårt skafferi, och det andra är att Julia drar mig stenhårt i håret främst när hon ska somna eller när hon sover oroligt.

Ni kanske tycker att det verkar vara små problem, men då ska ni veta att jag efter tio månaders hårdragning nu börjar få en antydan till lugg. Och är det något som inte klär mig så är det lugg.

Råd mottages därmed tacksamt på hur jag blir kvitt dessa båda problem på bästa sätt.

Men bara så ni vet, eventuella råd om att jag bör daska Julia lite lätt på handen så att hon lär sig förknippa ett nej med obehag, kan resultera i att du själv blir rejält daskad nånstans. Inte heller vill jag höra om någon variant av time out, vilket visserligen inte är en fysisk bestraffning och därmed inte olagligt, men nog så kränkande.

Jag tänkte mig snarast tips på någon typ av gossedjur eller mjuk docka med långt hår som går att dra stenhårt i utan att det lossar. Och då även tips på hur själva övergången från håret till substitutet ska gå till.

Glöm inte silverfiskarna också. Där kan jag tänka mig att ta till såväl kränkande som fysiska metoder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar