09 maj 2011

Flaggan i topp!

Jag är inte så förtjust i flaggor och flaggstänger. Förutom grannens, den är grymt fin. Skulle ju kunna resa på arslet och ta en bild så ni får se, men det orkar jag inte så ni får surfa in på deras egen blogg och leta runt efter en bild istället.

http://elsapahalso.blogspot.com/

Men i övrigt är jag alltså inte särskilt förtjust i påfundet. Särskilt inte flaggor på soffkuddar och plädar och överkast och allt vad det kan vara.

MEN, förutom grannens fina flaggstång finns ett annat undantag. Nämligen det här:



Det var svenska flaggor överallt på Ica igår. Nu finns det massor med svenska grönsaker och frukter att frossa i (nåja, en del i alla fall). Man blir lite varm i hjärtat ändå. Det blir så mycket lättare att handla klimatsmart. Det är sommar det!

Synd bara att Julia ratar bär, päron och äpple och bara vill ha mango och passionsfrukt. Nån som odlar mango hemma månne?

2 kommentarer:

  1. Åh man tackar! Gratisreklam och we-like liksom i samma inlägg. Bättre blirénte. Och jag älskar synen av ert hus med körsbärsträd i blom - SÅ vackert. Jag blir lite tårögd varje gång jag står vid diskbänken. Så jag ber härmed om tillåtelse att kanske publicera lite foton av detta i ett kommande inlägg...

    SvaraRadera
  2. Lite sent svar, men självklart får du publicera bilder! Hoppas du redan har tagit dem dock, för det är ju inte så särskilt många blommor kvar nu...

    SvaraRadera