24 maj 2011

Man vill ju inte ligga samhället till last!

Det ska mycket till för att jag ska pallra mig upp ur sängen mitt i natten om jag inte verkligen måste. Speciellt när Julia ändå fått för sig att sova riktigt ordentligt för en gångs skull. Så när jag vid femsnåret gick upp och svalde ner några Alvedon med en kopp honungste så hade jag rejält ont i halsen. Men det var väl inte så konstigt. Det är säkert en hel vecka sedan jag var sjuk sist.

Jag har hört en teori om att immunförsvaret har en svacka vart sjunde år. Sedan är man frisk som en nötkärna i sex år, för att sedan ta ett sjukår igen.

För att inte ligga samhället till last så passar jag på att ta mitt sjukår när jag ändå är hemma tänkte jag. Det blir ju så mycket billigare så. Och tänk så frisk och motståndskraftig jag ska vara sen när Julia börjar på dagis!

Fast ärligt talat, jag har faktiskt inte tid att vara sjuk just precis den här veckan. Inte nästa heller för den delen. Med start på lördag har vi tre namnkalas/dop på en vecka, varav det första är Julias och det sista är kusinens i Stockholm.

Dålig tajming på de här bacillerna helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar