04 maj 2011

Volvo Ocean Race

Snart är det dags. Det är snart två år sedan sist som vi seglade runt jorden. Den här segeltävlingen tar en hel graviditet, alltså ca 9 månader och kräver dedikerade tävlande.
Ja jag ska inte hoppa på någon båt utan det hela sker online, och i år har de byggt in waypoints så man inte ska behöva gå upp mitt i natten för att ändra kurs på sin båt. Det tackar vi för! Förhoppningsvis kommer det en app till telefonen med så man kan sitta och optimera kurs och segelval på bussen till och från jobbet. Idag startar beta-racet som jag blivit inbjuden till för att testa. Det går mellan Alicante (Spanien) och Galway (Irland) och är öppet 4:e maj till 30:e juni. Servrarna håller reda på 'verkliga' väderförhållanden och allt möjligt annat. I höst startar det 'riktiga' racet och då kommer jag finnas på startlinjen. Jag uppmanar alla läsare av denna blogg att registrera sig på http://www.volvooceanracegame.org när det börjar närma sig så vi kan tävla mot varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar