04 maj 2011

LCHF

David hade inhandlat rejäla mängder ost från la maison francaise till påskafton. Fint ska det va! Dessutom fick jag flertalet goda ostar i en korg med massa annat fint från svärföräldrarna. Trots mitt frossande har jag därmed fortfarande en hel del ost kvar i kylen.

När jag sitter med min lilla osttallrik och njuter medan Julia käkar gröt eller kyckling med rotsaker eller nåt annat delikat, så tänker jag på det här med bantning. Om jag nånsin får för mig att banta, så ska jag prova det där med low carb - high fat. Det är ju en brilljant ursäkt för att få trycka i sig massa goda ostar hela dagarna. Ät bara det göttaste och gå ner i vikt. Det är ju genialiskt!

Undrar vem som kom på den dieten. Undrar även vilken Nobel-kategori priset ska falla in under?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar