09 maj 2011

Planering

Idag kom jag hem tidigt för lina skulle på skvallerafton pysselkväll. Julia var på ganska bra humör och skulle äta om en timma. Jag tänke att när hon somnat vid sju så kunde jag måla bokhyllan i sovrummet. Det lilla barnet ville däremot inte alls sova. Hon grät sig igenom en promenad som jag gav upp och gick hem. Lekte lite och försökte sjunga henne till sömns i sängen, gick åt helvete pipan, kapitulerade till slut och bar runt henne i Manducan -> mera gråt. Bar runt utan sele och hon tystnade, provade sängen och sång igen vilket medförde illvrål tills hon började hosta av skriket, trodde faktiskt inte att jag hade så hemsk sångröst, stackars barn. Vi gick upp igen och kollade tv å lekte i soffan och hon var hur glad som helst, när hon började se trött ut provade vi läggning... mera illvrål. Bar ner det arma barnet endast iförd blöja och gick ut och hämtade vagnen under starka protester, väl inne la jag henne i den lite för svala vagnen och gick in i vardagsrummet. Hon somnade efter 30 sekunder *PUH*. Klockan är nu 20:45 och inte 19:00 och jag är helt slut. Ridå ner, nu ska jag sova i soffan och det blir ingen målning idag heller.



2 kommentarer:

  1. Stackars David. Stackars förälder. Du må tro att jag led med dig där jag låg i rabatten och rensade. Eftersom jag är lite ovan vid att höra barnskrik utan att kasta allt jag har i händerna, sparka av stövlarna och rusa in till MIN unge, så var jag tvungen att spetsa öronen för att vara säker på att det inte var min. Därför hörde jag.

    Och jag lider med dig eftersom jag känner igen det där. Suck. Vad man än gör liksom så blir det fel. Till slut somnar de av utmattning och man vet fortfarande inte vad man gjorde för fel. Här kommer trösten:
    Det är normalt. Alla har det så ibland.

    Hoppas ni sover gott inatt nu.

    SvaraRadera
  2. Tackar för stödet och ja, hon sov hur gott som helst. Jag med :)

    SvaraRadera